01 September 2010

mer-dek-kah....(merdeka)

aku tau 31 ogos tu hari merdeka..
aku tau 31 ogos 2010 dah 53 taun negara kita ni merdeka..
aku tau ramai orang tak kibarkan jalur gemilang...
aku tau rakyat tak suka sangat dengan kerajaan..
aku tau pertama kali sambutan dibuat di dalam stadium tertutup...

tapi malam merdeka aku berada kat rumah terbaring sambil berfikir menenangkan hati..tak terpacul langsung rasa nak keluar pergi dataran melihat gadis-gadis, mat rempit-mat rempit, belon-belon, lampu-lampu, bunga api-bunga api dan sebagainya seperti kebiasaannya aku buat..

detik pukul 12 malam berlalu seperti hari biasa dan letupan bunga api yang sayup- sayup aku anggap hanya mainan kanak - kanak kampung seberang..aku terus berbaring merehat tubuh hingga terlelap..
maaf terlupa mengucap selamat malam..

pagi aku hanya menonton tv untuk menyaksikan majlis sambutan yang sederhana tapi meriah..tak mengapa..masih wujud 1 Malaysia di situ..dalam hati terbit rasa bangga jadi anak Malaysia selepas merdeka ni..cuma rasa sedikit tak bangga  dengan pengurusannya.

petang aku teruskan aktiviti menonton tv... on je tv aku terus memaki...mungkin pahala pose aku kurang sedikit semalam...

WTF ....


xxxxxxxxxxx

pe jadahnya tv3 boleh kuarkan cite haram yang sangat- sangat aku tak suke mase cuti merdeka..pliis la wey...tayang la cite tempatan..buat apa nak bangga cite sinetron yang merapu tu...skip 1 ari takkan tak boley..aku memang fuck cite indon masa ari merdeka....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...