26 August 2010

moreh moden..

 beberapa hari gak aku skip tak terawikh..badan rase lemah -lemah ..otot-otot kat betis rasa longgar je..surah-surah pendek yang selalu imam baca dah mula kurang dalam minda.. feel ramadan pun mula malap ni..tak ley jadi..aku kene kembali ke masjid jamek kampung tok bersenam sambil beribadah..

aku dapat info yang bagus ni..aku harap betul la..kalau salah tolong betulkan..korng tak yah la nak kerek terawikh 23 rakat kalau just nak tunjuk-tunjuk..wat 8 rakaat pun dah afdal tapi yang penting konsisten..baru berkat..

semalam aku wat 8 je sebab rasa penat..kang kalau wat 23 tapi dalam kepala nak balik je tak guna kn?..aku kuar pintu masjid toleh kanan kiri..mencari rezeki..wawww...berkotak - kotak moreh bersedia..aneh..aku tenung kotak tu lama -lama...pak cik yang mengular mase terawikh berhenti berborak menumpukan pandangannya ke aku.." nak ke?...ambik la..dua pun tak pe" pakcik tadi berkata sambil lewa..

tak lengah aku capai dua jalan terus ke tempat parking type R..aku bukannya tamak tapi nak bagi kat untie aku sebelah rumah satu..aku rase ni la 1st time moreh yang agak luar biasa ..tapi aku memang doakan orang yang derma 20 kotak air mineral ECPI semoga terus murah rezeki..



dalam perjalanan nak ke parking ..aku berimaginasi kejap..bile plak ada orang nak derma berkotak - kotak jus mate 5, jus tok guru dan sebagainya..

xxxxxxxxxxxxx

2 comments:

Liyana Asari said...

korng tak yah la nak kerek terawikh 23 rakat kalau just nak tunjuk-tunjuk..wat 8 rakaat pun dah afdal tapi yang penting konsisten..baru berkat..

aku suke ayat ni ! ^___^ penulisan yang berani.. yeay!

ej@l said...

ko yeay!..yeay! ni g trawikh x? haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...