02 June 2010

semoga bahagia...


aku lunch tepat kul 1 tgah hari..berjalan berlengang tak bermaya umpama tidak makan dari semalam..padahal memang gaye aku g makan camtu..perot kenyang pn aku tetap jalan berlengang..kedai biase aku tuju bersama rakan disebelah..terpandang 1 pasangan yang familiar datang ke kedai yang sama...aku tak pasti diorang tu berkerja kat area sini or kat tempat lain..tapi diorang datang hanya berjalan kaki..mungkin diorang parking  kete jauh kot..

aku perhatikan dari jauh..pasangan muda ini dalam lingkungan umur 24 tahun dalam firasat aku..berjalan beriringan mengambarkan kegembiraan mereka..senyuman dibalas senyuman memaparkan keserasian mereka..aku tak menyangkal yang diorang ini memang sesuai..si gadis ayu berbaju kurung berwajah manis sopan melayan kerenah si jejaka..si jejaka perpakaian seragam tempat die berkerja tekun memerhati wajah si gadis..walaupun bagi aku si jejaka tidak la kacak tapi still ada rupa..nampak yang si gadis tidak mementingkan rupa tetapi amat mementingkan hati budi si jejaka..gaya si jejaka yang tidak meninggi diri aku lihat mungkin antara faktor si gadis terpikat kepadanya...

aku makan berhampiran dengan meja mereka..bukan aku memasang telinga tapi kadang - kadang terdengar gelak-gelak kecil daripada mereka...sudut hati aku berpendapat yang mereka bercinta untuk hidup bersama bukan hanya untuk suka-suka...tiada sebarang cincin dijari mengukukan lagi tangapan aku yang mereka adalah pasangan kekasih....aku tersenyum kadang-kadang melihat diorang seperti sangat gembira bersama..

aku tingalkan mereka menikmati makan tengahari bersama..aku perlu balik ke pejabat..
aku harap mereka akan berkahwin kelak dan terus bahagia selamanya...


xxxxxxxxx

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...