18 October 2010

masyarakat gunung-ganang 2



15 orang peserta kursus yang aku tak tau latar belakang diorang sampai kat dewan.. cuaca memang agak panas.. basah ketiak masing -masing berjalan dalam lingkungan 200m pas turun dari van masing-masing.. aku duduk tersenyum kat meja pendaftaran bawah kipas dalam dewan depan pintu dengan rambut tak tentu hala stailnye hasil dari putaran kipas yang seperti helikopter.. style rambut aku abai.. seyum kene manis.. kelihatan beberapa orang gadis dalam kumpulan kali ni..senyum aku jadi makin lebar dan semanis kurma..

" hye... beg letak tepi sana kejap.. kamu semua datang sini check nama.." sapaan aku ringkas dengan mata terbuka luas melingas mencari sesuatu yang cute..diorang patuh pada arahan ringkas aku..aku terus senyum tak putus -putus..tugas aku jalankan dengan sempurna sebelum aku suruh diorang duduk kat kusi masing-masing..

diorang datang dari satu daerah dan datang ke kursus ni ditaja oleh sebuah sektor kerajan..pelajar - pelajar harapan dari beberapa sekolah dalam daerah tu..

.....................

fasi 1 : selamat datang semua saya ucapkan.. kamu kenal kawan - kawan kat sebelah kamu ni?

peserta : kenal !!( suara yang agak lantang kedengaran)

fasi 1 : eh? bila masa kenal ni? kan sekolah laen-laen..( dengan penuh kehairanan)

peserta : kat facebok  kak..

fasi 1 : owh..okey..( mood kehairanan hilang serta merta..)


xxxxxxxxxxxxxx

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...