16 July 2010

impak...

kampung aku di penuhi jarebu tak tentu pasal..payah jugak nak g keje camni..tahap penglihatan pada paras bahaya aku agak..mau bertembung kalau naek moto laju -laju tak hidupkan lampu..aku kene pelahankan moto sambil fokus 100%...aku membuat flasback samada ada kebun terbakar area kawasan kampung aku..aku givup.. teruskan perjalanan tak toleh kiri kanan..


dalam 3 km smpai kawasan pekan.aku jumpa pak saad terkial- kial kayuh basikal..aku rasa sedikit pelik ..ada lagi basikal orang tue ni..hari tu dah beria - ria nak letak dalam muzium kat balai raya tu..kebiasaannya die dah macam velentino rossi naek vespa g minum kat kedai..kat kedai aji roslan tempat pak saad minum dah tersusun molek je basikal - basikal model 70an..aku agak ada perjumpaan basikal- basikal tua la..aku abaikan jugak kejadian tu..


sampai kat pekan..orang kat balai raya dah kumpul-kumpul...bawak poster papetah..kaen rentang dah tersangkut sana sini..aku agak jap lagi ada rusuhan ni..kat tepi jalan aji johari ketua pembangkang kawasan aku dah pakai smart-smart bawak loud hailer kesana-kemari..aku serius malas campur hal politik pembangkang ni..aku ni jenis bebas..lantak korang ar nak berbalah ke apa..jangan ada pergaduhan kaum dah la..


jalan depan lagi..lori pulak kumpul ramai-ramai depan stesen minyak..aku dah geleng kepala..kat depan stesen minyak pun boley nak wat perjumpaan persatuan lori daerah..stesen minyak tu dah pasang poster tutup..mogok kot...nasib baik aku dah isi mnyak semalam..tak yah la risau pasal minyak..


aku teruskan perjalanan...aku gelak dalam hati.. kat kampung masing-masing dah stat masak guna kayu api sebab harga gas naik...yang pakcik-pakcik ni dah naik basikal sebab minyak moto mahal.. yang ketua pembangkang ni mesti nak mengahasut penduduk benci kerajaan..pemandu lori dah sah-sah nak mogok minyak naik harga..cuma aku harap kedai makan tempat aku lunch nanti  tak naikkan harga teh o ais limau.... 




xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


harga baru setelah subsidi dikurangkan



Petrol RON 95 - RM1.85 seliter

Diesel - RM1.75 seliter.

Gula - RM1.70 sekilogram.
Gas LPG - RM1.85 sekilogram

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...