12 April 2010

konklusi ape yang terjadi....( episode 1)

miss N

aktiviti 6 april petang berjalan macam biasa diofis..duduk dikerusi empuk berehat setelah perut kenyang lunch tak seberapa tadi...kepala tgah  kusut sikit kenangkan test yang dah dekat..stady x lagi  menyebabakan hati berdebar- debar menanti hari mendatang seperti menunggu isteri bersalin..haha..bila plak aku dah ada isteri...tapi skandel aku tak lupakan la..yela sbab ngan die aku dapat luangkan masa dikala senang atau sempit..sedang aku sibuk menokok tambah keayuan skandel aku tiba-tiba siaran radio yang kadang- kadang membingitkan cuping telinga terganggu...seperti ada sebuah kapal supersonik melintasi ruang legar ofis aku yang berkedudukan tak berapa tinggi sangat la dari paras laut..aku tersentak bila terasa gegaran berskala richter rendah berlaku di meja bos yang aku telah aku jadikan seperti meja aku gak sekali-sekala....

rupanya miss N bergetar manja mengharapkan aku mengambilnya menandakan ada pangilan masuk ..aku mengambilnya tanpa berfikir panjang sambil tanpa mengalihkan fokus pada skandel..nama YDP Bos terpapar di skreen miss N..aku matikan radio kat belakang menggunakan kaki dan menerima pangilan tersebut dengan nada profesional..hampir  5 minit aku berdiskusi bersama bos dan aku mendapat tugasan wajib yang perlu dilakukan..urgent plak tu..

alamak kepala berkecamuk memikir perancangan yang perlu aku wat..aku memang macam ni sentisa mahukan perancangan dengan rapi bagi menghasilkan sesutu tugasan yang terancang..mengunakan kebijaksanaan dan pengalaman yang tak seberapa aku terima tugasan dengan rela hati ..namun satu bayang - bayang ayu mula berlegar - legar dibenak fikiran membuat muka sedih..aku je tau siapa bayang ayu tersebut sbab aku dah wat date ngn beliau dan confom kene kensel atas tugasan penting dari YDP..arghhh...jadi kusut plak tetiba nak explain kat beliau..tapi aku tau beliau akan terima keadaan ni dgn tabah sambil memonyokkan muka dengan bibir yang mongel....tak pe..aku akan explain kemudian....aku terus save segala rawatan keayuan skandel untuk mengemaskan diri pulang ke rumah....


xxxxxxxxxxxxxxx



sorry beliau sbb kansel date kite eh...



******
aku menghargai jasa miss N selama beberapa tahun...dah berlambak dugaan aku harungi bersama die..
kadang-kadang die ada sakit gak meragam tak nak mengeluarkan huruf bila diminta..tapi skrang ni jgan la asik meragam eh sayang....
bila tah nak dapat ganti dgn miss C  untuk merehatkan khidmat miss N..



miss C(yg tengah tu comel kn?haha..)

xxxxxxxxxxxx

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...